Kluczowe elementy marketingu relacji
- Szczegóły
- autor: Piotr W.Wisniewski
Powstaje pytanie jakie są kluczowe elementy marketingu relacji, albo inaczej gdzie tkwi sedno koncepcji marketingu relacji. Oto próba przedstawienia tego zagadnienia.
Jak rozmawiać strategicznie z dłużnikami
- Szczegóły
- Paweł J. Dąbrowski
W jednej z wielu interesujących dyskusji wśród kadry menadżerskiej, które prowadzi Klub Dyrektorów Finansowych Business Dialog pojawił się nie tak dawno wątek „jak rozmawiać z dłużnikami”?
PR w organizacji sportowej
- Szczegóły
- autor: Łukasz Tusiński
Public Relations (PR) może znakomicie wzmacniać komunikację marketingową przedsiębiorstwa. Warto, aby jego siłę docenili też marketerzy organizacji sportowych.
Umiejętność współpracy z mediami i kształtowania opinii publicznej mają kluczowe znaczenie dla organizacji sportowej. To te umiejętności pomagają tworzyć pozytywny wizerunek organizacji, kreować źródła dochodu i budować dobre relacje z sympatykami.
Image Managera
- Szczegóły
- autor: Anna M. Klawe
Image managera, image biznesmena, wreszcie image firmy - czy coś takiego istnieje ? Image, to słowo dziś tak modne, a jakże często opacznie rozumiane. Potocznie bowiem image to styl ubierania, kreowania swojego obrazu. Ale tak naprawdę, image to zręczna manipulacja wizerunkiem, który w podświadomości oglądającego ma wywoływać określone i w miarę przewidywalne skojarzenia.
A jednak win-win. Pragmatyka etyki przedsiębiorczości
- Szczegóły
- autor: Paweł J. Dąbrowski
– czyli nowe spojrzenie na negocjacje. Kwestia „czy etyczny biznes jest zgodny, czy też sprzeczny z naturalną logiką biznesu” jest fundamentalną kwestią na którą muszą sobie odpowiedzieć przedsiębiorcy. Pytanie to nie często zadawane jest wprost w literaturze etyki, ale jest jednym z podstawowych na które musi sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca.
Artykuł daje przegląd problemów związanych z relacjami firmy z podstawowymi kategoriami partnerów w biznesie i wpływie relacji typu win-win z nimi na efektywność działania.
Metody dydaktyczne w praktyce
- Szczegóły
- autor: Piotr W. Wiśniewski
Istnieje wiele różnorodnych metod dydaktycznych. Powstaje pytanie które są dobre, które skuteczne, które zaś interesujące ? Ważne jest również jak i kiedy je stosować, oraz jakie mają zalety lub wady. Na dobór metod dydaktycznych w konkretnym szkoleniu ma wpływ wiele czynników.
Relacje w miejsce transakcji
- Szczegóły
- autor: Piotr W. Wiśniewski
Obecnie w coraz większym stopniu w marketingu przechodzi się od maksymalizacji zysku z poszczególnych transakcji do maksymalizacji wzajemnych korzyści z relacji z innymi. Związek z klientem ujmujemy jako dialog dostarczający zarówno klientowi jak i sprzedawcy wartości przez długi czas.
Twórcze negocjacje
- Szczegóły
- autor: Piotr Wiśniewski
Przebieg negocjacji
- Szczegóły
- autor: Piotr W. Wiśniewski
W negocjacjach trudno mówić o jakiś przyjętych normach postępowania, nie istnieją również żadne przepisy prawne na ten temat. Natomiast można stwierdzić istnienie pewnych utartych reguł, o raczej zwyczajowym charakterze. Można natomiast mówić o pewnych zasadach postępowania w negocjacjach, które w znacznym stopniu warunkują ich skuteczność.
Przygotowanie negocjacji
- Szczegóły
- autor: Piotr W. Wiśniewski
Prowadzenie negocjacji, tak jak i wykonywanie innych czynności wymaga odpowiedniego przygotowania. W zależności od przedmiotu negocjacji, oraz uwarunkowań ogólnych to przygotowanie może różnie wyglądać, tym niemniej istnieją pewne ogólne zasady planowania negocjacji.