Kluczowe elementy marketingu relacji

Czytaj więcej...Powstaje pytanie jakie są kluczowe elementy marketingu relacji, albo inaczej gdzie tkwi sedno koncepcji marketingu relacji. Oto próba przedstawienia tego zagadnienia.

 

Jak rozmawiać strategicznie z dłużnikami

W jednej z wielu interesujących dyskusji wśród kadry menadżerskiej, które prowadzi Klub Dyrektorów Finansowych Business Dialog pojawił się nie tak dawno wątek „jak rozmawiać z dłużnikami”?

 

PR w organizacji sportowej

Czytaj więcej...Public Relations (PR) może znakomicie wzmacniać komunikację marketingową przedsiębiorstwa. Warto, aby jego siłę docenili też marketerzy organizacji sportowych.
Umiejętność współpracy z mediami i kształtowania opinii publicznej mają kluczowe znaczenie dla organizacji sportowej. To te umiejętności pomagają tworzyć pozytywny wizerunek organizacji, kreować źródła dochodu i budować dobre relacje z sympatykami.

Image Managera

Czytaj więcej...Image managera, image biznesmena, wreszcie image firmy - czy coś takiego istnieje ? Image, to słowo dziś tak modne, a jakże często opacznie rozumiane. Potocznie bowiem image to styl ubierania, kreowania swojego obrazu. Ale tak naprawdę, image to zręczna manipulacja wizerunkiem, który w podświadomości oglądającego ma wywoływać określone i w miarę przewidywalne skojarzenia.

A jednak win-win. Pragmatyka etyki przedsiębiorczości

Czytaj więcej... – czyli nowe spojrzenie na negocjacje. Kwestia „czy etyczny biznes jest zgodny, czy też sprzeczny z naturalną logiką biznesu” jest fundamentalną kwestią na którą muszą sobie odpowiedzieć przedsiębiorcy. Pytanie to nie często zadawane jest wprost w literaturze etyki, ale jest jednym z podstawowych na które musi sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca. 
Artykuł daje przegląd problemów związanych z relacjami firmy z podstawowymi kategoriami partnerów w biznesie i wpływie relacji typu win-win z nimi na efektywność działania.

Metody dydaktyczne w praktyce

Czytaj więcej...Istnieje wiele różnorodnych metod dydaktycznych. Powstaje pytanie które są dobre, które skuteczne, które zaś interesujące ? Ważne jest również jak i kiedy je stosować, oraz jakie mają zalety lub wady. Na dobór metod dydaktycznych w konkretnym szkoleniu ma wpływ wiele czynników.

Relacje w miejsce transakcji

Czytaj więcej...Obecnie w coraz większym stopniu w marketingu przechodzi się od maksymalizacji zysku z poszczególnych transakcji do maksymalizacji wzajemnych korzyści z relacji z innymi. Związek z klientem ujmujemy jako dialog dostarczający zarówno klientowi jak i sprzedawcy wartości przez długi czas.

Twórcze negocjacje

Czytaj więcej...Istnieją różne podejścia do kwestii negocjacji, jedne bardziej tradycyjne inne bardziej nowoczesne i skuteczne. W tym miejscu chciałbym przedstawić twórcze podejście do rozwiązywania problemów jakie mogą się pojawić w trakcie prowadzenia negocjacji.

Przebieg negocjacji

Czytaj więcej...W negocjacjach trudno mówić o jakiś przyjętych normach postępowania, nie istnieją również żadne przepisy prawne na ten temat. Natomiast można stwierdzić istnienie pewnych utartych reguł, o raczej zwyczajowym charakterze. Można natomiast mówić o pewnych zasadach postępowania w negocjacjach, które w znacznym stopniu warunkują ich skuteczność.

Przygotowanie negocjacji

Czytaj więcej...Prowadzenie negocjacji, tak jak i wykonywanie innych czynności wymaga odpowiedniego przygotowania. W zależności od przedmiotu negocjacji, oraz uwarunkowań ogólnych to przygotowanie może różnie wyglądać, tym niemniej istnieją pewne ogólne zasady planowania negocjacji.